Az első osztály második félében az olvasás, írás, számolás alapjait nem tudta rendesen elsajátítani. Anyukája segített neki a digitális oktatás alatt, mikor első osztályos volt.Nem voltak online órák.
Megkapták a feladatokat, s azt meg kellett otthon csinálni, s visszaküldeni. Rengeteg feladatot.
Anya a pici tesó mellett nem tudott órákig együtt tanulni vele. Volt ugyan egy tanító néni, de heti 1-2 órában ő sem tudott mindent megmutatni. Így aztán a feladatok zömét úgy csinálta meg, ahogy sikerült, sokszor egyedül.
Aztán, most, másodikban, év elejétől már képtelen volt együtt haladni a többiekkel. Egyre inkább érezte, valami nincs rendben. Egyre elkeseredettebb volt.
Anya is kétségbeesett. Haragudott a külön órás tanító nénire, hogy nem végzi jól a dolgát, s elvitte őt egy másikhoz.
Közben az iskolai tanító néni szólt, hogy a gyereket el kell vinni szakértői vizsgálatra, mert baj van vele…
A kicsi lány összeomlott két tűz közé került. Azt érezte, hogy ő ügyetlen, buta, értéktelen, vele probléma van, ő teher.
És egyre inkább magába zárkózott. Ha nem ment neki valami és - bizony ez gyakran előfordult- zokogott.
Bizalmatlanná vált mindenkivel, akinek a tanuláshoz köze van.
Az iskolai tanító néni egyre csak mondta a „bizottság” szükségességét, ami még inkább rontott a gyerek lelkiállapotán.
Anyuka továbbra is kilátástalannak érezte a helyzetet. Most a harmadik, egy hónapja képbe került fejlesztőt hibáztatta, hogy 1 hónap alatt miért nem lett bepótolva az elmaradt - ekkorra már 1 évnyi- tananyag, miért sír a kislány, s miért van elkeseredve, s elindult újabb fejlesztőt keresni !!!???
SOHA ne tedd ezt a gyerekeddel!
-
Minél kisebb egy gyerek, annál érzékenyebb bármilyen változásra.
-
AZ, hogy a gyereket egyiktől a másik fejlesztő pedagógushoz cipeled, egyrészt a gyerek önbizalmát ásod alá, másrészt bizalmatlanságot, ellenállást alakítasz ki benne a neki segítők iránt! - Ezzel egy életre kialakíthatsz benne gátlásokat a tanulással szemben! Sok bába közt elvész a gyermek!
-
BÍZZ a gyerekedben, bíztasd, beszélj vele őszintén: „Igen most le vagy egy kicsit maradva, de nincs veled semmi baj! Segítünk, hogy elmúljon ez a gondod!” -
-
A gyereked nem egy megoldandó probléma! Ő egy érző, érzékeny, és okos kisember!
Ne fogadj el a hárító tereléseket SENKITŐL, s te magad se ess ebbe a hibába! Ha ezt teszed, ő észre fogja venni, és fájni fog nek!
-
KERESS egy jó fejlesztőt, s BIZZ BENNE!
Hagyj időt, hogy megismerjék, megszokják egymást! Ne kapkodj! A probléma sem pár nap alatt keletkezett, a megoldás sem azonnal sikerül!
-
LÉGY a pedagógussal őszinte! Fogjatok össze a gyerek érdekében, legyetek igazi segítők! Ne szégyelld a problémát, HISZ PON AZÉRT fordultál hozzá!
-
-
TUDD! A fejlesztés SOK IDŐT VESZ IGÉNYBE. Mert nem csak a tananyagot kell bepótolni –az a könnyebb eset - hanem azokat a készségeket is ki kell alakítani, mellyel a gyerek képes azt elsajátítani.
Amire az iskolában hónapok vannak szánva, az nem fog pár hét alatt rendeződni még akár napi foglalkozásokon sem!
-
Ráadásul, ha a gyereknek valamilyen speciális diszes problémája van – diszlexia (olvasási nehézség), diszgráfia (írás, nyelvtan nehézségei), diszkalkulia (matematikai képességek zavara) AKKOR a módszerek is speciálisak, melyekkel segíteni lehet neki. A fejlesztés lassú, és nehéz feladat a gyereknek, fejlesztőnek egyaránt!
Vésd ezt az eszedbe!
Légy résen, MOST nagy szükség van rá! Sok sikert!
Egyéni tanácsadás, fejlesztés
|