Delfin Tanulás

Zseniális tanulási ötletek kicsiknek, nagyoknak!

Értékelés:Tanulási típusok

Teszt a domináló üzemmód (tanulási típus) felmérésére

Értékelés:

A kérdőív kiértékelése, tanulságai
 Olvasd el az értékelést, és a teszt eredményed alapján azonosítsd be a Te domináló agy üzemmódodat!
Amennyiben mindhárom kategória körülbelül azonos arányban szerepel a válaszaid között, próbáld még egyszer megválaszolni a kérdéseket 1-2 nap múlva. Lehetséges, hogy akkor valamelyik kategória nagyobb számban jelenik meg válaszaidban, s akkor ez a domináns megjelenítő rendszered.
 
Ha még mindig közel azonos számú az A, B, és C válasz, akkor elképzelhető, hogy pl. elsődlegesen vizuális típusú vagy, de stratégiáid között sok kinesztetikus és auditív is szerepel. Ami nagyon jó hír is lehet, hiszen különböző tevékenységekhez különböző stratégiák válnak be jobban.
 
Ha valamelyik kategória kiemelkedően nagy arányban szerepel válaszaid között, (legalább tízszer) akkor egyértelműen megtaláltad domináns megjelenítő rendszeredet! Az emberek nagy része szívesebben használja a három fő megjelenítő rendszer egyikét.
  
 Jó szórakozást!

 A - vizuális (látjuk az információt) B - auditív (halljuk az információt) C - kinesztetikus (tapintjuk az információt)

Mindhárom eltérő érzékleti modalitáshoz kötődik, és mindenki előnyben részesíti egyik vagy másik módot, amely segítségével az információt felveszi.

Tudni kell, hogy nincs jó vagy rossz módja ennek – ilyen értelemben nembeszélhetünk erős vagy gyenge tanulási stílusról sem.  Az előnyben részesített feldolgozási mód tanulási stílusunk részét képezi. 

Számonkérés, vagyis az információ előhívása során szinten egy bizonyos módot részesítünk előnyben a többivel szemben. Nézzük meg közelebbről a három feldolgozási mód jellemzőit.

 A VIZUÁLIS

A vizuális típusúak pontosak, rendszeretők, szeretnek olvasni. Képekre van szükségük a tájékozódáshoz, képekben tárolják az információkat, sőt ezek segítségével gondolkodnak.

 Gyorsan, magas hangon beszélnek, szóhasználatuk színes, képszerű. Beszéd közben, amikor a múltbeli eseményekről vagy a jelen élményekről beszélnek, gyakran megjelennek a vizualitásra utaló szószerkezetek: szép, világos, láttam, felfigyeltem, elképzeltem, világossá vált, úgy néz ki, átlátom, megmutatom neked, áttekinthető, megpillant, lényeglátó, halványlila fogalmam sincs.

 Gesztusaikra jellemző, hogy egyenes vállal, hátravetett fejjel járnak, lábfejük előre mutat járás közben, gyakran magasba emelik a karjaikat, a mellkas fölött gesztikulálnak. Tekintetüket is a magasba emelik, a plafont nézik, amikor valamit felidéznek. Képeket hívnak elő, amikor egy múltbeli eseményre visszagondolnak.

Ez leginkább ahhoz a folyamathoz hasonlít, amikor elmegyünk a moziba, megnézünk egy filmet, majd később elmeséljük barátunk számára, amit láttunk. Emlékezetünkben áttekintjük a film egyes képeit, majd szavak segítségével megalkotjuk belőle a történet fonalát

 Egy konkrét szó leírása előtt a szó képe jelenik meg előttük. Leírás alapján hamar összeállítanak bármit, fejükben képek formájában áll össze az információ.

 Általában szervezettek az életben és a munkájukban. Iskolai dolgozataik tiszták, mappáik rendezettek, asztalukat rendben tartják. Legtöbbször szépen öltöznek, foglalkoztatja őket kinézetük.

Stílusuk természetesen befolyással van pályaválasztásukra is. Tipikus vizuális foglalkozások: építesz, tervező, belsőépítész, mérnök, festő.

 Olyan helyzetben, ahol írásbeli (“vizuális”) dolgozat formájában kérik számon a tudást, a vizuális tanuló jó helyzetben van, könnyen teljesít.

Tehát a tanulás es a számonkérés formája összeillik.

 Szóban azonban nehezebben fejezi ki magát, így ez a fajta számonkérés nem az erőssége! Mivel gyorsan peregnek a képek a fejében, előadásmódja nagyon gyors, sokszor nehezen érthető a hallgató számára, sőt összefüggéstelennek tünhet.

 Az agykutatók szerint a képi formában tarolt információ előhívása sokkal gyorsabban történik mint azoké, amelyeket hallott szavak vagy valamilyen mozgás formájában tanultunk meg korábban.

 Hagyományos iskoláztatási rendszerünk elsősorban a vizuális feldolgozási módot előnyben részesítő tanulóknak kedvez a legtöbb számonkérés eseten. Maga a környezet is erősen vizuális módon van elrendezve. A gyerekeket arra kérik, hogy sorokban üljenek, munkájukat rendezett formában kell tartani, tisztán kell írni, követni kell az egymás után kapott instrukciókat. Arra kérik őket, hogy olvassanak, emlékezzenek arra, amit olvastak, vessenek pillantásokat a teremben levő anyagokra, majd írjanak mindebből dolgozatot. A vizuális tanuló könnyebben teljesít ebben a környezetben, mint az auditív vagy a kinesztetikus tanuló – akiktől szinten azt kérik, hogy üljenek csendben, írjanak szépen es tartsak rendben dolgaikat.

 A vizuális típusúak legtöbbször a szemükkel észlelik a világot, ezért nagyon fontos, hogy írjon, rajzoljon tanulás közben, a tananyagot képekkel, rajzokkal, kirakókkal stb. tegye átláthatóbbá.

 Megerősítéseinket is érdemes a típusunkhoz igazítani: a vizuális típusnak az elismerő tekintet, a bátorító mosoly, kacsintás, a feltartott hüvelykujj.

Ha vizuális vagy, pl. állj a tükör elé, és nyugodtan mutasd a hüvelykujjad, és mosolyogj magadra elismerően. Pipáld ki látványosan annak az anyagnak a végét, amit elvégeztél, vagy tegyél be egy könyvjelzőt, hogy LÁSD mennyit elvégeztél már. Vagy tedd le a földre pl.a könyvkupacot, amit már megtanultál stb. LÉGY KREATÍV!

MILYEN TANULÁSI SZITUÁCIÓBAN A LEGHATÁSOSABB  A VIZUÁLIS STRATÉGIA?

 Remek stratéga! A kitűzött célhoz remek átfogó tervet készít. Tökéletes tervező. Gyors észjárású, lényeglátása kitűnő.

 A vizuális memória különösen akkor hasznos, ha olyan precíz dolgokat kell reprodukálnunk, mint egy térkép vagy ábra.

A vizuális memóriánk segítségével sokféle dolgot tehetünk: pél­dául felidézhetjük, hogyan juthatunk el valahová, hol hagytuk a kocsinkat, vagy észrevehetjük, mi változott meg valakin vagy vala­min.

A vizuális memóriánkkal jegyezzük meg, hogyan csinál valaki valamit, vagy- ha látjuk a mozgó alkatrészeket - hogyan működik valami; ezzel idézzük fel, hol láttunk utoljára egy elvesztett tárgyat, hogyan zajlott le egy jelenet, találkozás vagy vita. Miután a kívánt dol­got felidéztük, gondolatban végigpörgethetjük, mi történt pontosan, amivel jobban megértjük az eseményeket.

 Akik tudatosan fejlesztik a foto realisztikus memóriájukat, egész könyvoldalakat képesek reprodu­kálni. Sokan vannak, akik ha hirtelenjében újra meg kell találniuk valamit egy könyvben vagy újságban, meg tudják mondani, hol látták azt (például a jobb oldalon vagy a könyv vége felé)

 Ha valami tanulásához jó problémamegoldó és lényeglátó logikára van szükség, akkor a vizuális technikák a legjobban.

Viszonylag könnyen lehet „vizuálisul” tanulni idegen nyelveket, mivel könnyen átlátja a nyelvtani rendszert, a szavak megtanulása pedig vizuális úton a legkönnyebb.

Helyesírásnál is előnyös, mivel elképzeli a szó képét. Írásbeli vizsgán is a vizuális eszközökkel lehetsz a legsikeresebb.

 De! A vizuális attitűd hátráltathat is! Sok vizuális esik abba a hibába, hogy ha megértette a tanulnivalót, akkor már nem törődik annak rögzítésével.

 Legtöbbször az ismereteket rövid távon jegyzi meg, és e miatt foltos, hiányos lehet a tudása. Felületes.

 Bár csodás terveket készít, de azokat gyakran nem hajtja végre, vagy összecsapja. A kivitelezés nem az erőssége! Pl: mateknál hamar rájön a megoldásra, aztán a számolást, vagy szerkesztést elhibázza!

 Gyakorlati érzéke sem a legjobb. Mivel az összhatással törődik, ezért a részletek kidolgozását elhanyagolja. Ez ugyanis untatja.

 SZEMÉLYISÉG:Ha legtöbbször a vizuális attitűdöket használod, az jó probléma megoldáskor, céltudatos és kreatív vagy. Ötletgyáros. Nincs probléma, amit ne tudnál megoldani.

De gátol a részletek kidolgozásakor, és a megértésen alapul emberi kapcsolatok fenntartásában is. Ha egy célra „ráharapsz”, azt addig csinálod kitartóan, míg el nem éred.

Közben azonban elhanyagolod emberi kapcsolataidat. A cél érdekében minden eszközt bevetsz, így ridegnek, kíméletlennek, önzőnek tűnsz.

 A vizuális ugyanis felületes, átsiklik a részleteken. Nem túl empatikus pont e miatt, azonnal „jobban tudja” mit kell csinálni, „lehengerel” másokat,  így nagyképűnek tűnik. Kifejező készsége nem túl jó. Pattogó tőmondatokban, szinte parancsoló stílusban társalog. Sok probléma adódik számára ebből. Bár SZÁNDÉKA egyáltalán nem ez legtöbbször, mégis öntudatlanul megsért, megbánt másokat.

Ezt nem érti, és e miatt visszautasító lesz. Önfejű és türelmetlen – nem igazán veszi figyelembe mások véleményét, érzéseit.

Hogyan erősítse a vizuális az auditív és kinesztetikus tulajdonságokat: Érdemes erősítenie a részletek megfigyelésének, számbavételének képességét, mások meghallgatásának, megértésének képességét – az auditív, kinesztetikus eszköztár.

Nagyon jó módszer számára a zene melletti relaxáció, barokk zene melletti feladat megoldás. Fontos az írásban rögzítetett cselekvési terv készítése is, hogy lépésről-lépésre lássa, mi a teendő.

Lélegezz úgy mint az auditív – mellkasba- ha pl. valamit szó szerint kell megtanulnod, és mond ki hangosan a tanulnivalót.

Vagy lélegezz úgy, mint a kinesztetikus – a hasadba- ha valamilyen mozdulatot, táncot, autóvezetést stb. tanulsz.

Beszélgess úgy emberekkel, hogy rájuk nézel, miközben beszélnek, és megpróbálod megérteni az érzéseiket. Kérdezz vissza, hogy jól értetted-e?

Ha előadást tartasz, vagy felelsz, akkor figyelj a szavak szép kiejtésére, és arra, hogy szép kerek egész mondatokban beszélj.

 AZ AUDITÍV TANULÓ

Az auditív típusúak általában figyelmesen hallgatnak, fejüket kicsit oldalt tartják, mintha azt jeleznék, mennyire fülelnek.

Lassan, nyugodtan, dallamosan beszélnek.Választékos a szókincsük, igényesek a szóhasználatra, mondatszerkezetre. Szívesebben beszélnek, mint írnak.

Szóhasználatukban gyakoribbak a hallásra vonatkozóak: hallottam, füleltem, hallgattam, elmondtam, koppant, meghallja a lényeget, fülsiketítő, némán figyel, mesél jól hangzik”, “ez ismerősen cseng”, “örülök, hogy hallok felőled” stb.

 Jellemző rájuk, hogy olvasás közben mozog a szájuk és hangosan kimondják, amit tanulnak. Maguk előtt, inkább a mell vonalában gesztikulálnak, tekintetükkel pedig oldalra néznek, ha valamire visszagondolnak, járás közben lábfejük kissé kifelé néz.

 Ők arra tudnak leginkább visszaemlékezni, ami legalább egyszer már elhangzott. Könnyebben megértik az új információkat, ha elmondják nekik. Egyéb szituációkban olyanok, mintha siketek lennének, hiszen ha egy információ nem jut el hozzájuk a hangok útján is, valóban nem értik azt meg, hiszen képtelenek meghallani, amit mutatunk nekik.

 Az auditív tanuló jobban szeret hallás, odafigyelés útján tanulni. Ezek a tanulok – bár tudnak – nem szükségszerűen alakítanak ki képeket fejükben.

Sokkal inkább meghallgatási es ismételgetési készségük segítségével szűrik meg az információt. Olyan, mintha egy magnószalag lenne az fejükben. Sokszor meg azt is pontosan elmondjak, amit 6 hónappal korábban mondtunk nekik.

Csodálatos történeteket mesélnek, a problémákat úgy oldjak meg, hogy beszélnek róluk.  Kiváló meghallgatási és odafigyelési készségük pl. remek zenésszé, pszichológussá, teheti őket.

 Az iskolában odafigyeléssel tanulnak, és könnyedén megismétlik azt, amit a tanár mondott. Az auditív tanuló szereti a vitákat, megbeszéléseket.  Ezek a tanulók a legbeszédesebbek és az írással több problémájuk van.

Az írásbeli feladatokban több időre van szükségük, mint a vizuális tanulóknak.

 Megerősítéseinket is érdemes a típusunkhoz igazítani: Ha auditív típusú vagy, Neked a hallható értékelés (ezt jól csináltad, csak így tovább, büszke vagyok rád stb.) lesz a leghatékonyabb. MOND KI HANGOSAN pl: Ügyes vagyok!  Megcsináltam!

Hallgasd meg a kedvenc zeneszámod, vagy énekeld el a kedvenc dalod jutalmul!

MILYEN TANULÁSI SZITUÁCIÓBAN A LEGHATÁSOSABB AZ AUDITÍV STRATÉGIA?

REMEK TAKTIKUS! Hihetetlen képessége van az apró részletek kidolgozásában és végrehajtásában.

Az auditív memória akkor a leghasznosabb, mikor szóról –szóra kell valamit megtanulni, mikor előadáson jegyzetelünk,  mikor szóban kell  bármiről beszélnünk, mikor  meg kell védenünk álláspontunkat.

Szinte szóról szóra képes az auditív memória felidézni az elhangzott szavakat, hangsúlyokat, zajokat stb. Ez sokat segíthet vizsgán, egy-egy konfliktus megoldásában stb.

Minden olyan dolog tanulásánál, ahol nagyon fontosak a részletek, a pontos kidolgozás, az auditív verhetetlen! Szóbeli vizsgán az auditív stratégia a legsikeresebb. 

De! Túl aprólékos, elvész a részletekben 

A probléma megoldás, a lényeg kiemelés az auditívnek gondot jelent, mivel elvész a részletekben. A részletek kidolgozásában viszont alapos, semmit nem hagy ki a számításból. 

Személyiség

Sokat beszél, csak a hallottakra figyel. E miatt gyakran vannak félreértések közte és mások közt.Nehezen tudja elviselni, ha nincs igaza. Harcosan védi álláspontját, lyukat beszél mások hasába.

Hajlamos mindent feketén-fehéren látnak. Mivel a szavakban vannak otthon, nem veszik észre, ha nem értik őket. Nem figyelnek a  másikra, az hogyan értelmezi, mit érez a hallottak alapján.

Ragaszkodik a szabályokhoz, az a legfontosabb nekik, hogy minden a legnagyobb rendben menjen. Ők sem igazán törődnek az emberi kapcsolatokkal. Nagy előnyük az alaposság. Hibájuk azonban, hogy gyakran maximalisták, és leragadnak a részleteknél. Nem látják a fától az erdőt.

Hogyan erősítse az auditív a vizuális és kinesztetikus tulajdonságokat:

Nézzünk meg alaposan egy képet, tárgyat. Majd nyugodt barokk zene hallgatása közben csukott szemmel próbáljuk meg felidézni a legapróbb részleteket is. Akár hangosan is kimondhatjuk, mit látunk lelki szemeinkkel.

Ha problémát kell megoldani, akkor nézzünk balra felfelé–a jobb kezesek vagyunk-, vagy jobbra felfelé - ha bal kezesek- , lélegezzünk a mellkasunk felső részébe.

Vagy lélegezz úgy, mint a kinesztetikus – a hasadba- ha valamilyen mozdulatot, táncot, autóvezetést stb. tanulsz.

Beszélgess úgy emberekkel, hogy rájuk nézel, miközben beszélnek, és megpróbálod megérteni az érzéseiket. Kérdezz vissza, hogy jól értetted-e?

 A KINESZTETIKUS TANULÓ (tapintás, testi érzés)

 A kinesztetikus vagy taktilis típusú észlelés alapja az érzés, tapintás. Ezek az emberek megfontoltak, lelkesedők, intuitívek.  Az érzéseiken keresztül ismerik meg a világot, és legkönnyebben a mozgás és a cselekvés során tanulnak.

 Fontos számukra, hogy megérintsék, megfogják, letapogassák, amit észlelnek. Az az érzés raktározódik el bennük, ami az adott tanulási szituációhoz társul.

A felidézésnél is a mozgás és az érzelmek felidézése segít. Szívesen alkalmazzák a testbeszédet, kedvelik a testi érintést. Lassan, mély hangon beszélnek. Beszéd és számolás közben ujjaikat használják.  

Szóhasználatukban sokkal gyakoribbak a következők: felálltam, mentem, másztam, éreztem, két lábbal állni a földön, biztonságos volt, hozzáfogni, felfogni, együttérezni, lebegni a boldogságtól, tapintható a feszültség, torkában dobog a szíve, “érzem”, “az az érzésem”, kapizsgálom”, “vágom”, “vágjunk bele”. összeszorul tőle a gyomra, selymes, puha tapintású, kellemes érzés. Gyakran használják a létigét: volt, van, lesz.

Gesztusaik visszafogottak, derékmagasság alatt, sokszor lefelé tartott kezekkel gesztikulálnak. Járás közben lábfejük erősen kifelé áll. A múltbeli események felidézésekor gyakran lefelé néznek. A kémia, testnevelés, rajz a kedvenc tantárgyuk. Amikor visszaemlékeznek valamire, az eseményekhez, szituációkhoz érzelmeket kapcsolnak.

A kinesztetikus tanuló jobban szeret teste es érzései felhasználásával tanulni. Ha megérinthetik, megérezhetik azt, amiről tanulnak, akkor sokkal jobban emlékeznek az információra.  Azonban az osztályban, előadáson ezek a tanulók gyakran nyugtalanok, nehézségeik vannak az odafigyeléssel es vizuális terminussal eleve nem tűnnek fokuszáltnak.

 A kinesztetikus tanulók nem rendelkeznek tiszta, szervezett belső képekkel, amelyeket olyan könnyen előhívhatnak, mint a vizuális tanulók. Teljesen normális számukra az, hogy dolgaik nincsenek alaposan megszervezve. Gyakran az idő érzékelése is nehézséget jelent számukra.Leginkább a jelenben élnek és nem tekintenek a jövőbe.

 Leginkább ott teljesítenek jól és érzik jól magukat, ahol lehet mozogni, el lehet játszani dolgokat, ahol projekteken lehet dolgozni.  Írásbeli dolgozatoknál az jelenthet számukra problémát, hogy elsősorban nem képi formában taroltak el az információt. Nekik az a jó számonkérés, ha eljátszhatják, megmutathatják, megcsinálhatják.

 Eltérés van aközött, ahogy tanulnak es ahogy számon kérik tőlük az anyagot.A kinesztetikus típusúaknak fontos, hogy a tananyaggal kapcsolatban pozitív érzelmei legyenek. Nekik a legfontosabb a motiváló cél, a kellemes tanulási környezet,

 Megerősítéseinket is érdemes a típusunkhoz igazítani Ha kinesztetikus típusú vagy, szereted, ha megsimogatnak, vállon veregetnek, megölelnek, kezet fognak veled. Nyugodtan veregesd vállon magad, rázd meg a kezed, simogasd meg az arcod!Hívd fel telefonon a legjobb barátod, és dicsekedj el neki, és kasszírozd be tőle a dicséretet, és hívd meg mondjuk egy fagyira!

Jutalmul egyél meg egy csokit, vagy gyümölcsöt –de a vonalaidra vigyázz!J

 MILYEN TANULÁSI SZITUÁCIÓBAN A LEGHATÁSOSABB A KINESZTETIKUS STRATÉGIA?

 Kiválóak a megérzései. Ha mer rájuk hagyatkozni, gyorsan és eredményesen végez el bármilyen feladatot. Ha pl. vizsgázik, érdemes mindig figyelni a megérzéseire. „Mindig az első gondolat a jó!”

 Az izmainknak is van emlékezetük. Tudják, milyen érzés biciklin ülni, busz után rohanni, beleugrani az úszómedencébe. Arra is emlékeznek, hogyan kell helyesen írni, gépelni, autót vezetni…stb.

 Kinesztetikus memóriánkat állandóan hasz­náljuk. Amikor hagyjuk, hogy a gondolataink lehangoljanak bennünket, és amikor kellemes emlékeket idézünk fel, a testünk mindenre reagál, amit az emlékek ébresztenek fel benne.

 A kinesztetikus stratégia a gyakorlati megvalósításban és az emberi kapcsolatok egyensúlyban tartásában elengedhetetlen. Gyakorlati vizsgán a kinesztetikus stratégia a legsikeresebb. De! Ha valahol nem érzi jól magát, akkor  Erősen befolyásolja mások véleménye, hangulata. E miatt bizonytalanná válhat a tanulásban is.

Kinesztetikus személyiség :

Nem szeret sokat beszélni. Inkább megcsinál valamit, mint elmondja. De azt tökéletesen!

 Emberi kapcsolataiban, ha úgy érzi, hogy nem fogadják el, akkor harcol a szeretetért, elfogadásért, de az ismételt visszautasítást nem képes elviselni. Ilyenkor magába fordul, szótlanná válik.

Ha egy feladattal nem képes érzelmilleg azonosulni -vagy a feladat kitűzőjével -akkor "hét ökörrel" sem lehet annak elvégzésére rávenni. Elképesztően makacs tud lenni.

Szokása, hogy járkál, vagy lefele néz beszélgetés közben, hosszú szünetet tart. Ezzel főleg a vizuális „agyára megy”.Ő a társaság lelke, összetartó ereje. Nincs olyan, amit nem tesz meg az általa szeretett ember kedvéért. De ez szélsőséges módon befolyásolhatóvá is teheti.Ha nem érzi a környezet támogatását, megmakacsolja magát, és semmilyen feladatot nem hajlandó elvégezni.    

Ha beszél valakivel, akkor a saját érzéseire figyel, így nem érti amit a másik mond. Ebből nagyon sok a konfliktusa másokkal. 

 Nem áll ki magáért, a saját érdekeit háttérbe szorítja másokéval szemben.

Hogyan erősítse a kinesztetikus az auditív és a vizuális  tulajdonságokat:

Nézzünk meg alaposan egy képet, tárgyat. Majd nyugodt barokk zene hallgatása közben csukott szemmel próbáljuk meg felidézni a legapróbb részleteket is. Akár hangosan is kimondhatjuk, mit látunk lelki szemeinkkel.

Ha problémát kell megoldani, akkor nézzünk balra felfelé–a jobb kezesek vagyunk-, vagy jobbra felfelé - ha bal kezesek- , lélegezzünk a mellkasunk felső részébe.

Beszélgess úgy emberekkel, hogy rájuk nézel, miközben beszélnek, és megpróbálod megérteni az ő érzéseiket. Kérdezz vissza, hogy jól értetted-e?

Nagyon jó módszer számára a zene melletti relaxáció, barokk zene melletti feladat megoldás. Fontos az írásban rögzítetett cselekvési terv készítése is, hogy lépésről-lépésre lássa, mi a teendő.

Lélegezz úgy mint az auditív – mellkasba- ha pl. valamit szó szerint kell megtanulnod, és mond ki hangosan a tanulnivalót.

Ha előadást tartasz, vagy felelsz, akkor figyelj a szavak szép kiejtésére, és arra, hogy szép kerek egész mondatokban beszélj.

  ***

Használd ki a különböző típusok előnyeit! Pl, ha egy problémát kell megoldanod, akkor a vizuális testi megnyilvánulásait használva elemezd azt (pl. felfelé nézz, lélegezz a mellkas felső részébe..) . Ha beszélned kell valamiről, akkor az auditív testi jeleit használd, ha mozdulatot tanulsz, vagy emberek lelkét akarod érteni, akkor a kinesztetikusét.

Saját szóhasználatod megismerésével újabb lépést tehetsz önmagad teljes megismerése felé. Figyeld meg, melyik típus szóhasználatát használod a leginkább a különféle helyzetekben

Az emberi kapcsolataidban, de a párkapcsolatban is hasznos, ha partnered domináns megjelenítő rendszerét azonosítod, hiszen így sikeresebb kommunikáció valósulhat meg köztetek. Az emberi kapcsolatok más területein is erőteljesen meghatározza a kommunikáció a kapcsolat minőségét.

Gondold végig, és azonosítsd, ki milyen típusú a környezetedben! És aztán használd azokat a szavakat, viselkedj úgy, mint annak a típusnak a tagjai, ha vele vagy, és így könnyebben utat találsz hozzá! Előbb-utóbb megérted őt, és ős is Téged!

Whyatt Woodsmall, a nemzetközi NLP trénerszövetség (INLPTA) elnöke szerint a lakosság kb. 40%-ának kedvenc megjelenítő rendszere vizuális, 40%-ának kinesztetikus és mindössze 15%-ának auditív. A maradék 5 % nagyjából egyenlő arányban alkalmazza a három féle stratégiát!

 

 
D E L F I N   T A N U L Á S   Alapítva:1990
 
                
skype: nagymargo1
+36/30 422 3106
6900 Makó, Jókai utca 19.
 
 

 
Itt találkozhattál velünk: