Delfin Tanulás

Zseniális tanulási ötletek kicsiknek, nagyoknak!

 
Híres emberek, akiknek komoly gondjaik volt a tanulással az iskolában
El se hiszed talán, hogy mennyi mára már híres és sokszor óriási dolgot létrehozó alkotó küzdött tanulási gonddal gyerek korában! 
 Életük, munkásságuk bizonyítja: Az iskola NEM az a hely, ahol képesek felismerni, ki vagy Te valójában!
 
Albert Einsteint az iskolában jó ideig lassú felfogásúnak tekintették
Tanárai Németországban azt mondták neki, hogy soha nem viszi semmire, hogy kérdéseivel zavarja a fegyelmet az osztályban, hogy jobban tenné, ha távol tartaná magát az iskolától. Mégis a világtörténelem
egyik legnagyobb tudósává vált.
 
Winston Churchill gyenge tanuló volt az iskolában. Dadogva és selypítve
beszélt. Mégis a XX. század egyik legnagyobb vezetőjévé és szónokává vált.
 
Thomas Alva Edisont az iskolában kemény borszíjjal verték, mert tanára
„kottyantnak”, szellemileg éretlennek tartotta, amiért olyan sokat kérdezett. Olyan gyakran fenyítették meg, hogy édesanyja háromhónapnyi formális oktatás után kivette ot az iskolából.
És mégis minden idők valószínűleg legtermékenyebb feltalálója lett belőle.
 
Michael Faraday beszédzavarokkal és helyesírási nehézségekkel küzdött, problémája volt a matematikával és megbízhatatlan volt memóriája. 
(Michael Faraday-t a történelem egyik legnagyszerűbb tudósának tartják. Néhány tudománytörténész úgy emlegeti őt, mint a természettudomány legnagyobb kísérletezőjét.)
 
Pablo Picasso-t értelmi fogyatékosnak tartották, pedig nála is a tanulási zavarok okozták az iskolai kudarcokat. ( Ő a XX. század egyik legnagyobb festője!)
  
Yeatsnek, a híres költőnek még felnőtten is mindig bocsánatot kellett kérnie írása miatt, és a helyesírása is igen gyenge volt. (Egész életében dislexiás volt!)
 
 
Olvasás, írás, megértés, figyelem stb gondjaik voltak az iskolában:
 
Robert Kennedy  amerikai elnök
 
George Washington amerikai elnök  
 
Andersen, a híres meseíró,
 
Mark Twain híres író
 
Jules Verne híres író
 
Agatha Christie híres író
 
Vincent Van Gogh festőművész
 
Rodin szobrász
 
Michelangelo szobrász, festő
 
Mozart zeneszerző
 
Beethoven zeneszerző 
 
John Lennon rock zenész, a híres Beatles együttes tagja,
 
Charles Darwin a híres biológus,
 
Chusing, a világhírű orvoskutató, agysebész és író,  
 
Szentágothay Jánost tudós, 
 
Sylvester Stallone színész
 
Tom Cruis színész
 
Whoopy Goldberg   színész
 
Elvström, világbajnok vitorlásversenyző,
  
Julius Caesar a  nagy rómaihadvezér
 
Napóleon francia császár
 
és még sokan mások...

 

 
 Ezek a világhírű,  csodálatosan értékes dolgokat létrehozó emberek olyan tanulási stílussal rendelkeztek, amelyek nem illettek össze iskoláik stílusaival.
 
És ugyanez az össze nem illés folytatódik ma is tanulók millióival. És nagyon úgy tűnik, ez az egyedüli legfőbb oka az iskolai kudarcoknak!
 
Az is nyilvánvaló, hogy mindenkinek máshoz van tehetsége. Pablo Picasso
nagyszerű festő volt, William Shakespeare pedig fenomenális író, Joe Louis és Babe Ruth nagyszeru sportolók, Enrico Caruso briliáns tenor, Anna Pavlova kiemelkedő balerina és Katherine Hepburn nagyszerű színésznő.
 
De vajon hány tehetséges ember tűnik el örökre a tömegben, mert valamikor elhitették vele, hogy tehetségtelen, lusta, ostoba...? 

Mindenkinek, aki ezt az oldalt olvassa, különböző az életstílusa a tanulási stílusa, és a munkastílusa, és  másban tehetséges.

A vállalkozások sikeressége attól függ, hogy képesek-e kedvébe járni  a különféle életstílusú embereknek.
Hatalmas apparátussal  dolgoznak a reklámokon, újabb és újabb marketingfogásokat dolgoznak ki az emberek meggyőzésére, hogy termékeiket minél nagyobb tömegben tudják eladni.
 
Az emberi erőforrás területén dolgozó tanácsadók azzal töltik mindennapjaikat, hogy az egyes munkastílusokban rejlő képességeket a megfelelő munkakörökkel összehozzák, mert tudják, hogy a siker egyik fontos kulcsa: megfelelő ember, a megfelelő helyre.
 
A cégek hatalmas pénzekért külön business coachokat  alkalmaznak, vagy kérnek meg belső képzéseikhez.
Miért?
Mert TUDJÁK, hogy akkor tudnak eredményesen  és nyereségesen működni, ha dolgozóik hatékonyan együttműködnek, miközben bennük rejlő tehetségüket, képességeiket, egyéni sajátosságaikat, stilusukat - tanulási-, + munka- + életstílusukat - szabadon használhatják!
 
Az üzleti világ már rég tudomásul vette és bebizonyította,  hogy ha nem vesszük figyelembe az emberek közti különbozőséget , nem ápoljuk, és erősítjük az egyéni adottságokat, és a különbőzőségekből adódó előnyöket nem használjuk ki,  akkor senki nem lesz sikeres: sem az egyén, sem a szervezet.
 
Sem a tanuló, sem az iskola.
 
Ezzel szemben az iskoláink úgy működnek, mintha minden egyes személy azonos lenne.
Sőt, ami még rosszabb: olyan értékelő vagy tesztelő rendszert használnak, amely a képességeinknek csupán egy korlátozott számát jutalmazzák.
 
És ezek alapján az "eredmények"  alapján már kisgyermekkorban  gyakran elkülönítik az állítólag tehetségeseket és intelligenseket azoktól, akiket kevésbé tartanak intelligensnek, vagy akiket alulteljesítőnek neveznek. És emberek milliói hiszi, akár élete végéig, hogy ő olyan, amilyennek az iskola megítélte.
 
Az egyik legrosszabb értékmérők az intelligencia tesztek. 
 
Ezek jók bizonyos képességek tesztelésére. Azonban nem ellenőrzik az összes képességet.
És ami még rosszabb, hogy azt az elképzelést keltették életre, hogy az intelligencia születéstől fogva változatlan.
(Innen a mítosz, hogy az emberek nem válhatnak okosabbá, annak születni kell! Meg a született intelligencia, meg a tanult intelligencia meséje is ezért létezik.)

Pedig az intelligencia nagyon is fejleszthető!

Ehhez az iskolának alkalmazni kellene végre azt, amire az utóbbi 50 évben a pszichológia rájött -  és amit az üzleti világ már jó ideje figyelembe vesz - vagyis:

Meg kell/kellene találni minden egyes tanulónak a tanulási stílusának, munkastílusának, életstílusának és tehetségének kombinációit — és ennek megfelelően bánni velük; és ezzel egyidőben ösztönözni őket minden lehetséges képességük széleskörű kifejlesztésére.
 
Csakhogy: Mire ez bekövetkezik, nagyon valószínű, hogy több generációnak kell még az elavult iskolai szemléletmódban felnőni. Hisz ezek a felismerések már több mint 50 éve megszülettek. Mégis, a legtöbb iskola tudomást sem vesz róla.
 
Így aztán, ha TE nem teszel magadért, és gyermekeidért semmit ez ügyben, a helyzeted nem fog változni!
 
Ezeknek a zseniknek itt a másik oldalon mázlijuk volt. Vagy valaki nagyon hitt bennük, vagy találkoztak valakivel, valamivel - eszmével, könyvvel, gondolattal...- ami világosságot gyújtott számukra a reménytelenségben, és képessé váltak újra hinni magukban!
 
Pontosan ebben szeretnék Neked segíteni az ELYHA tanfolyamon.
 
 
  
 

 

D E L F I N   T A N U L Á S   Alapítva:1990
 
                
skype: nagymargo1
+36/30 422 3106
6900 Makó, Jókai utca 19.
 
 

 
Itt találkozhattál velünk: