REMEK STRATÉGA!
*A kitűzött célhoz remek átfogó tervet készít. Tökéletes tervező.
Gyors észjárású, lényeglátása kitűnő.
De! Felületes.
* Magas hangfekvésben és gyorsan beszél.
Szóbeli kifejezőkészsége nem a legjobb.
* Úgy tud figyelni, hogy közben firkál, ír, rajzol.
*Testi jelek:
- mellkasa felső részébe lélegzik „piheg”
- fejét magasra tarja
- járás közben lábfeje előre mutat
Képszerűen beszél
Pl:Üditő látvány…Sötét színben látom… Szemtől-szembe…Nézze! Világos! Nézőpont kérdése… Színesebbé teszi az életet… stb.
*A vizuális memória segít emlékezni:
-Pl. térképre, ábrára, rajzra
-hogyan juthatunk el valahová, hol hagytuk a kocsinkat,
- észreveszi, mi változott meg valakiben vagy valamiben.
A vizuális memóriánkkal jegyezzük meg, hogyan csinál valaki valamit, vagy- ha látjuk a mozgó alkatrészeket - hogyan működik valami; ezzel idézzük fel, hol láttunk utoljára egy elvesztett tárgyat, hogyan zajlott le egy jelenet, találkozás vagy vita. Miután a kívánt dolgot felidéztük, gondolatban végigpörgethetjük, mi történt pontosan, amivel jobban megértjük az eseményeket.
Segít, hogy ha hirtelenjében újra meg kell találnunk valamit egy könyvben vagy újságban, hogy hol láttuk azt (például a jobb oldalon vagy a könyv vége felé).
|
REMEK TAKTIKUS!
*Hihetetlen képessége van az apró részletek kidolgozásához és végrehajtásához.
De! Túl aprólékos, elvész a részletekben.
*Hangszíne tiszta, kifejező, zengő. Beszéde egyenletes tempójú, dallamos.
Remek a kifejezőkészsége.
De hajlamos, belefeledkezni a részletekbe.
* Úgy tud figyelni, hogy közben teste ritmikus apró mozgásokat végez (pl. ujjaival dobol)
*Testi jelek:
- egyenletesen lélegzik egész mellkasába.
-feje kiegyensúlyozott helyzetű, vagy kissé félrehajtja, mintha hallgatna valamit.
- járás közben lábfeje kis mértékben kifelé mutat
A hallható világ szófordulataival beszél:
Pl:Halgass ide! Ismerősen hangzik… Zene füleimnek… Valami azt súgja… Ez nekem kínaiul van…Vigyázz a nyelvedre! Stb.
*Az auditív memória akkor a leghasznosabb, mikor szóról –szóra kell valamit megtanulni,
mikor előadáson jegyzetelünk, mikor szóban kell bármiről beszélnünk, mikor meg kell védenünk álláspontunkat.
Szinte szóról szóra képes az auditív memória felidézni az elhangzott szavakat, hangsúlyokat, zajokat stb.
Ez sokat segíthet vizsgán, egy-egy konfliktus megoldásában stb
|
KIVÁLÓAK A MEGÉRZÉSEI!
*Kiválóak a megérzései. Ha mer rájuk hagyatkozni, gyorsan és eredményesen végez el bármilyen feladatot.
De! Erősen befolyásolja mások véleménye.
*Hangja mély, Beszéde lassú, hosszú szünetekkel,
Előbb megcsinál valamit, mint beszél róla.
*Úgy tud figyelni, hogy izeg-mozog, játszik egy tollal, egy tárggyal, sőt járkál, ha beszélünk hozzá.
*Testi jelek:
- alsóhasi mély légzés a jellemző, amit gyakran izomellazulás kísér.
- A fejét kissé lehajtja
- Járás közben lábfeje erősen kifelé mutat.
Előbb megcsinálnak valamit, mint beszélnek róla.
Az ilyen emberek gesztusokkal, tánccal, testhelyzetekkel képesek magukat a legjobban kifejezni.
Beszéd közben szavajárása az érzékekre utal,gyakran használják: Úgy érzem… Érintkezésbe lépni…A csontjaimban érzem… Vastag a bőre…Itt valami bűzlik…stb.
*Kinesztetikus memória:
Az izmainknak is van emlékezetük. Tudják, milyen érzés biciklin ülni, busz után rohanni, beleugrani az úszómedencébe.
Arra is emlékeznek, hogyan kell helyesen írni.
Kinesztetikus memóriánkat állandóan használjuk. Amikor hagyjuk, hogy a gondolataink lehangoljanak bennünket, és amikor kellemes emlékeket idézünk fel, a testünk mindenre reagál, amit az emlékek ébresztenek fel benne.
|