Hetente 36 iskolai órája van - beleszámítva a kompetencia órákat, s a kötelező szakkört.
Kéthetente egyetlen nap tud csak délután 4-ig házi feladatot készíteni, tanulni a másnapi órákra.
A többi napon itthon este 6-7-ig tanulunk 1/2 5-re ér haza, eszik, kicsit kifújja magát, s utána lát a tanuláshoz! Persze igyekszem vele vidáman, játékosan, DE AKKOR SEM AZT CSINÁLHATJA, AMIT SZERETNE.
Szeretet volna sportolni valamit. Egyszerűen nincs rá ideje!
Gondolj bele, nyájas olvasó, hetente 44-48 órát tölt a „munkahelyén”, és otthoni tanulással!
És még csak 11 éves!
Eltűnt az iskolai életéből a stabilitás, a biztonság, az állandóság.
Rengeteg hasonló történet van az állami oktatásban. A végén mindig a gyereken csattan az ostor.
A gyerekeknél különböző erősségű a megfelelési kényszer, s általában a lányoknál az erősebb.
Olvasom: egyre súlyosabb a magyar gyermekek mentális állapota, pár hónap alatt az ÖTSZÖRÖSÉRE NŐTT a szorongásos és depressziós esetek száma.
Kiemelkedően sok az önsértő/önbántalmazó/önmagát megsebesítő, kínzó gyerek.
Az instabil, állandóan változó iskolai körülményeknek a gyerekek nem tudnak megfelelni, s magukat hibáztatják. Ezért büntetik magukat.
És akkor közlik, hogy ebben az évben már SEMMIT nem tesznek azért, hogy az oktatás jobb legyen.
NEM TESZNEK SEMMIT, HELYETTE A FALUSI KIS ISKOLÁKAT BEZÁRJÁK, S A KIS ALSÓSOKAT TÖBB 10 KM-RE UTAZTATJÁK.
NEM TESZNEK SEMMIT, S HELYETTE KOCKÁZTATJÁK, HOGY A HATALMAS DRÁGULÁS MIATT EGYRE TÖBB PEDAGÓGUS HAGYJA EL A PÁLYÁT.
Egyik ismerősöm pár hónapos átképzés után elment pénztárosnak egy multihoz, 3x/háromszor annyi pénzért, amit matematika-kémia szakosként keresett. RÁADÁSUL az új munkájában jóval kevesebb a stressz, és nem ítélkeznek felette lépten-nyomon – csak nagyon hiányoznak neki a gyerekek.
NEM TESZNEK SEMMIT, HELYETTE SEMMIBE VESZIK A GYEREKEK KÍNJAIT!
A gyerekeknél különböző erősségű a megfelelési kényszer, s általában a lányoknál az erősebb.
Olvasom: egyre súlyosabb a magyar gyermekek mentális állapota, pár hónap alatt az ÖTSZÖRÖSÉRE NŐTT a szorongásos és depressziós esetek száma
Kiemelkedően sok az önsértő/önbántalmazó/önmagát megsebesítő, kínzó gyerek.
Az instabil, állandóan változó iskolai körülményeknek a gyerekek nem tudnak megfelelni, s magukat hibáztatják. Ezért büntetik magukat.
És akkor nekik, akik az oktatásért felelnek, csak az a céljuk, hogy legyen csend, rend fegyelem! Őket nem érdekli, hogy gyerekek, pedagógusok, szülők százezrei szenvednek, s süllyednek egyre mélyebb elkeseredésbe.
Drága barátaim, sorstársaim, szülők, pedagógusok, ellenzékiek, fideszesek! MEDDIG lesz ez így???!!!
Legyen végre elég az egymásra mutogatásból, s fogjunk össze a gyerekeinkért! Addig, míg nem késő!