Delfin Tanulás

Zseniális tanulási ötletek kicsiknek, nagyoknak!

Régi Tudáscsomagok

Duplázd meg a tanulóerődet! online élő minitréningek 

Mi a Te problémád? Miben szeretnél fejlődni?

A Te önbizalmad is romokban hever, ha a tanulásról van szó?
 

Ugyanazok a őrjítő helyzetek
 újra, és újra?


Te is úgy érzed legtöbbször tehetetlen vagy ezekkel szemben? 

Neked is imerős valamelyik:
* "Hiába fordítok sok időt tanulásra, mégis hamar elfelejtem."  
* "A memóriám, koncentráló képességem gyenge.
* "Nincs elég önbizalmam."    
*  "Magolok,  borzasztó lassan tanulok és még gyorsabban felejtek."  
*  " Nehezen koncentrálok. Egy idő után, mindig azt veszem észre, hogy csak ülök a könyv felett."  
*  "Állandóan halogatom a tanulást., és kifutok az időből!
*  "Vizsgadrukkos vagyok és vizsgán sokszor leblokkolok."  
*  "Vannak tantárgyak, amit hiába tanulok meg. Egyszerűen nem marad meg a memóriámban."
*  "Lassan olvasok, kínszenvedés a tanulás. Nehezen értem meg az anyagot, többször át kell olvasnom"
*  "Nincs kedvem hozzákezdeni, nem értem mit olvasok, sokszor visszaugrálok benne, nem tudok odafigyelni." 
* "Általában nem látom át az anyag lényegét,  gyakran elveszek a részletekben." 

Te is jártál már úgy, hogy keményen elhatároztad tanulsz, aztán csak halogattad-tologattad?

Valami láthatatlan erő visszahúzott a cselekvéstől, miközben egyre idegesebb lettél? Állandóan a tanulással kapcsolatos kudarcok jutottak eszedbe, s a végén már el sem hitted, hogy képes vagy megcsinálni? Folyamatosan mardosott a szégyen, hogy ennyire nincs akaraterőd, ilyen gyenge és haszontalan vagy?
 

Vagy rengeteget tanultál, mégis a vizsgán leszerepeltél?

Olyan ideges voltál, hogy nem jutott eszedbe semmi, vagy hirtelen belezavarodtál az egészbe? Csak dadogtál, izzadtál, ostobának, üresfejűnek, vesztesnek érezted magad?

Fejezd be végre önmagad okolását, lenézését, ekézését!

Van megoldás, hogy elkerüld innentől az ilyen helyzeteket!

Ez a minitréning sorozat segít Neked, ha

  • Ha most kezded a főiskolát, vagy az egyetemet
  • Ha már odajársz, de szeretnél sikereseb lenni
  • Ha érettségire, egyetemre készülsz
  • Ha munka, család mellett tanulsz

És

  • jobb jegyeket szeretnél
  • gyakran halogatod a tanulást
  • ha úgy érzed, állandóan kifutsz az időből
  • ha nehezen, lassan, és kedvetlenül tanulsz
  • ha úgy érzed, rossz a memóriád
  • ha folyton elkalandozik a figyelmed, nehezen koncentrálsz
  • ha úgy érzed, nehezen tudod használni a vázlatok, amit készítes előadásokon
  • ha a vizsgaidőszak számodra rémálom az állandó időhiány, stressz, vizsgadrukk, és a hatalmas tananyag miatt
  • ha rosszabbul szerepelsz a vizsgákon, mint ahogy tudás od alapján várod
  • ha olyan stratégiára van szükséged, mely akkor is segít, ha kevesebb időd van felkészülni

 

Válassz a tréningek közül!

(

I témakör: A tanulás belső akadályainak leküzdése
Erőnléti edzés

avagy

Igazítsuk a tanulást az agyunkhoz!


A tanulás eredményességét befolyásoló tényezők közül  az 1-6 leckében ezekkel foglalkozunk itt:
A 27%-ban befolyásoló: egyéb tényezőkkel- külső körülmények, önismeret, önbizalom, szokások, érzelmi feltételek, tanulási stílus-, ciklus ismerete, stressz oldási stratégiák;
A 25%-ban befolyásoló: az érdekeltséggel-motiváció, célok, érdeklődés, tanulási kedv;  
A 15%-ban befolyásoló: az intelligenciával
 

Tegyük alkalmassá  tanulásra az agyunkat!

 
4-5-6. lecke: Stressz, vizsgadrukk legyőzését, önbecsülés, figyelem, koncentráció, kitartás, akaraterő erősítését, megtartását segítő módszerek.

 Ebben a leckében segítség kapsz ahhoz, hogyan győzd le a stressz, a vizsgadrukkot, hogyan fejleszd önbecsülésed, figyelmed, koncentrációdat, mi módon erősítheted kitartásodat, akaraterődet ... és arra is,hogyan tudd amit elértél folyamatosan fenntartani. 

Eza 3 lecke együtt, egy csomagban elérhető.

További információk, megrendelés:>>>>

2-3. lecke: Motiváció, elhatározás, akaraterő, tanulási kedv erősítésének módszerei. Önszabályozó tanulás

Ez a két lecke együtt, csomagban elérhető

Ebben a két leckében a tanulás eredményességét 25%-ban befolyásoló érdekeltségről van szó



 

1. lecke: Erősségek, gyengeségek számbavétele,

Ki vagy Te? Milyen vagy Te?Miből, mire van szükséged hogy képes légy változtatni, sikeressé válni? Tanulás-módszertani önismeret.

Ebben a leckében a tanulás eredményességét 27%-ban befolyásoló egyéb tényezőkről, valamint 15%-ban befolyásoló intelligenciáról van szó.) 
 
További információ, megrendelés>>>>>>
II. témakör:Az eredményes tanulás módszerei
"Technikai" edzés
A tanulás eredményességét befolyásoló tényezők közül ezekkel foglalkozunk itt:
A 33%-ban befolyásoló: jó tanulási módszerekkel -és az ezek használatához szükséges képességek fejlettsége: figyelem, koncentráció, emlékezet, problémamegoldó képesség, ...stb
7-8. lecke: Gyorstalpaló a sikeres vizsgáért!
 
 
 
Kellene valami ütős, gyors segítség a vizsgádhoz? 
 
Összecsaptak a hullámok a fejed felett?
Pár nap a vizsgáig, és egyszerűen semmi nem akar megmaradni a fejedben? Kapóra jönnének olyan eszközök, eljárások, módszerek, mellyel megoldhatod ezt a helyzetet?
Ez a vizsgamentő csomag (2 lecke együtt:7-8 lecke) pont ebben tud segíteni Neked!
   
Az emlékezet fejlesztésének technikái
(tananyag csomag)

 
A tananyag hosszú távú megjegyzését segítő módszerek,
a hatékony ismétlés technikái, jelentésszegény  tanulnivalók: évszámok, felsorolások, idegen szavak … stb rögzítésének módszerei(elaboratív módszerek/memotechnikák)
 

Sokan, és sokszor esünk abba a hibába, hogy azt hisszük, ha értünk valamit, akkor már tudjuk is.

S valóban, a frissen hallott, olvasott, tanult dolgokat az elhangzás, tanulás után könnyűszerrel fel tudjuk idézni.

Az embernek az az érzése, hogy meg is tanulta, s hogy a megjegyzéshez nincs szükség további erőfeszítésre.

Néhány óra múlva azonban, már el is felejtettük, amit tanultunk! Ezért sokan hiszik, hogy ennek az oka az rossz memória.
A jó hír az, hogy a memóriánk fejleszthető! Jó módszerekkel el tudjuk érni, hogy hosszú tananyagra is sokáig emlékezni tudjunk. Ezek a legitimálás módszerei.
 
Az emlékezeti technikák egy másik csoportjával, a mnemotechnikákkal – vagy elaboratív módszerek- könnyű megjegyezniévszámokat, számokat, arcokat, felsorolásokat, képleteket, jellemző tulajdonságokat, összetevőket, idegen szavakat …stb.  
 
Ráadásul használatukkal hatalmas mértékben javítjuk – nem csak tanuláskor- emlékezetünket és felidéző képességünket.
 
A lecke célja: Ismerd meg, és tanuld meg használni a hosszútávú emlékezés módszereit.
 
Érdeklődés megtartásának, lényegkiemelésnek, megértésnek a módszerei, tanulási stratégiák
(tananyag csomag)

 
Tanulásra alkalmas állapot elérése, fenntartása, olvasási stratégiák, jegyzetelés, vázlatírás módszerei előadás, tanulás közben, koncentrációt elősegítő technikák 
 
Ismerős valamelyik?
 *  "Lassan olvasok, kínszenvedés a tanulás. Nehezen értem meg az anyagot, többször át kell olvasnom"*  "Nincs kedvem hozzákezdeni, nem értem mit olvasokvisszaugrálok a szövegben, nem tudok odafigyelni."  * "Általában nem látom át az anyag lényegét,  gyakran elveszek a részletekben."  *  " Nehezen koncentrálok. "  ...stb.

A tanulás akkor eredményes, ha képesek vagyunk-e fenntartani érdeklődésünket, elkalandozás nélkül tudunk figyelni, olvasni, megértjük, és ki tudjuk szűrni a lényeget.
 
Ráadásul ez annál nehezebb Különösen igaz ez akkor, amikor számunnkra teljesen ismeretlen témákról van szó.  Főleg, mikor a tananyag rengeteg, eddig még nem hallott információt tartalmaz, melyek többszörösen nehezítik a tananyag elsajátítását. 
 
A felsőoktatásban különösen gyakran találkozunk számunkra ismeretlen, hosszú tanulni valóval. Hatalmas segítség, ha ismerjük, és alkalmazzuk azokat a módszereket, melyekkel figyelmünk, érdeklődésünk kitart, a lényegkiemelés, megértés könnyebb. Ezeknek a módszereknek "másodlagos" hatása, hogy tanulási időnk sokat rövidül, tanulási kedvünk pedig nő.
 
hamarosan....

 

 

Előkészületben:

 

Hatékony, gyorsabb olvasás, jó szövegértés 
hasznos tanulási szokások,

 

 

Előkészületben
 

Különböző típusú tananyagok tanulásához kiegészítő módszerek

pl. matematikai jellegű, természettudományi, műszaki, gazdasági: elemző-leíró ismeretek, tervek, mérések, kísérletek
 

 

Előkészületben:

Forrásalapú a tanulás

Ennek lényege, hogy a tanulók nem a kijelölt tankönyvből, oktatói magyarázattal, feldolgozással kapják a tanuláshoz szükséges információkat, hanem információforrásokból maguk szerzik meg, gyűjtik össze, dolgozzák fel azokat. Pl:szakdolgozat, kelőadásra készülés, dolgozatot (kiselőadást, beszámolót, házidolgozatot …stb) kell készítenünk

 

 

 
D E L F I N   T A N U L Á S   Alapítva:1990
 
                
skype: nagymargo1
+36/30 422 3106
6900 Makó, Jókai utca 19.
 
 

 
Itt találkozhattál velünk: